Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

Hjälp, det spökar.!

Av Johan - 8 augusti 2010 17:26

  

Jag har funderat över detta fenomen. Spökerier alltså. Du har säkert sett nåt av alla dessa program på tv om hemsökta hus m.m Det som är gemensamt för dessa program är att de hela tiden måste ha effekter för att öka spänningen. Som om inte ämnet i sig vore spännande nog. Resultatet blir ju att det hela förlöjligas och tvivlarna får vatten på sin kvarn och de med insikt blir ifrågasatta. Jag blir inte ens irriterad över de som förlöjligar, tvivlar och ska söka bevis och förklaringar i diskussioner längre.


För visst är det så att vi inte är ensamma. Jag vill inte använda ordet "spökar" för det tycker jag har en dålig, löjlig och generaliserande innebörd. Men jag är övertygad om att det finns nåt vi inte kan förklara. Nån form av energi som inte försvinner när man dör. En energi som efter vi lämnat detta liv skaffar sig en ny värd att gå vidare i, i form av en männsklig skepnad, det jag menar är att vi alla har levt i tidigare liv. En del av oss är mottagligare för denna energi, andra inte. Men alla har vi haft svaret, och vi får det åter en dag. Alla vi som sett ett nyfött barns kloka, lugna ögon som tycks säger "-jaha, här är jag och jag vet hur allt fungerar" vet vad jag menar. I gränslandet har vi den största insikten. Under några av barnens första år är de mycket mer mottagliga för det som beskrivs som det paranormala. Jag är övertygad om att innan energin återföds så finns den med oss hela tiden, och den leder oss i våra val. En del kallar det guider som följer oss, och skyddar oss.


 Vem har inte helt oväntat kännt att de är iaktagna fast ingen är där eller att det i ett stort rum kan kännas trångt. Visst har du varit på platser som inte alls känns behagliga att vara på, du känner ett visst obehag eller stress, och visst finns det platser eller rum som känns varma och lugna. 


Jag har flera vänner som upplevt oförklarliga saker och som de nästan skäms för att tala om. Varför inte bara acceptera att vi inte vet allt nu och acceptera att det finns energier runt om oss hela tiden. Alla får vi insikten en dag. Det finns så mycket som händer i våra liv, som i denna dimension vi är i nu inte enkelt går att förklara, men i den parallella dimensionen, den andra världen finns den totala insikten.

Vad tror du.?

 
 
Isabella

Isabella

8 augusti 2010 20:43

håller verkligen med om allt !
och det va verkligen bra skrivet,
ta gärna en titt på min blogg okcså :).

http://www.isabella-lovisa.bloggplatsen.se

 
Sandra

Sandra

8 augusti 2010 22:02

Ja tror på "spöken" eller ja andar kallar jag det häldra. För jag bor själv i ett hus, som vi är andra ägare på det går typ iarv eller något. Min morfar tog sitt liv i huset. Har märkt av att han är kvar, med hjälp av att saker ramlar ner som inte ska kunna göra det, dörrar öppnas som är omöjliga att öppna om man inte verkligen trycker ner handtaget eller liknande. Lika med att det finns något som vissar sig på kvällarna, typ skuggor eller ja vad man ska säga som är exakt lik han, personer som inte vet vem han är kan förklara hur han ser ut.
Så jag tror verkligen på andar och övernaturliga saker ^^

http://zZandrisch.bloggplatsen.se

 
S

S

18 augusti 2010 19:15

Håller också med till punkt och pricka!
Självklart får du kopiera min bild på busshållplatsen. =)
Ska bara in och ändra så att det tillåts att högerklicka på min sida...

http://maskrosflickan.bloggplatsen.se

Johan

19 augusti 2010 21:29

Tack för bilden. Tycker den innehåller en del humor..

 
birgitaoz

birgitaoz

23 augusti 2010 00:39

Hej!

Jag tittar in till dig. För mig är allt så naturligt genom att jag jobbar med andevärlden varje dag.
Barn är väldigt känslig för andevärlden, det vet jag av egen erfarenhet, att de kan uppleva en hel del.Det är därför viktigt att rensa bort det som känns jobbigt för dem.Nätter kan bli oroliga.

Det finns vissa hus som är mera utsatt och det beror mycket på vad som har hänt. Ibland är det tunga energier och vi själv lägger även ut varje dag, om vi inte rensar bort det. Det kan vara en salig blandning.

Visst har du rätt i det vi har de som hälsar på även de vi inte behöver ha. Vi har guider som hela tiden vill vägleda oss rätt. De undervisar oss hela tiden. Vi lever så nära idag dessa dimensionen. Om vi lär oss att bara vara öppen och ta emot

Kram

Birgitta Öz

http://birgittaoz.bloggplatsen.se

 
cicci

cicci

30 december 2010 15:19

Ett bra inlägg som alltid :) ja va ska man tro ??? Det händer en massa konstigt under ens liv o mycket man inte ens kan förklara. Nog kan man känna sig iaktagen... de händer ofta... men jag tror det bara är en känsla, tror inte det står någon o ser på en precis :) Känna igen platser de är inte så roligt alltid. Va med skolan på ett besök på ett gamalt slott o nere i fängelsehålan kände jag igen allt o i en viss "cell" där fick jag andnöd o fick för mig att jag varit där innan o hörde fågelsång vid fönstret o det visade sig att det suttit en kvinna där nere som de hängde i cellen o just när hon hängdes satte sig en fågel i fönstret o sjöng... de va lite vidrigt... kanske har man blivit hängd i tidigare liv, vem vet :) Spökar det så oki ... de är bara lite jävligt att man inte vet var man har dem ;)

http://www.qdela.se

Johan

30 december 2010 19:23

Tack Cicci. Att nån står och tittar på en kanske inte stämmer, men vi kan ju bara se det logiska ur vår dimension alltså tror vi nån smygtittar när det känns så men jag tror bara vi känner energin just då.

Det där med fängelsehålan och din städdag är nog inte konstigare än att du har förmågan att känna in energier lättare än andra, du är medial helt enkelt. Du har bara inte lärt dig kontrollera det, förstå det än., Var glad för gåvan. Det är ju helt ofarligt, andevärlden vill ju bara hjälpa eller förmedla något, de ser dig som länken till jordelivet. Inte alls konstigt egentligen. Du skulle helt klart prata med någon kunnig.

Jag funderar inte alls om det finns längre, för mig är det självklart att det finns paranormala fenomen även om jag inte är ett dugg medial. Men jag kommer att bli enligt vad jag fått höra av en kvinna jag träffade av en slump i jobbet. Vi kom in på ämnet bara och hon hade förmågan och berättade massor om mig så jag häpnade.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 15 maj 2011 17:44

En av mina trogna läsare kommenterade "kooooom tillbaaaaaka". Och även jag har tänkt öka frekvensen på bloggandet igen, men har inte haft den motivationen eller rättare sagt inte funnit nåt riktig bra att delge er eftersom jag har lite svårt för att ...

Av Johan - 10 april 2011 22:27

Varför ser alla caddie i US Masters ut som mentalvårdare i sina vita overaller.? Kanske är de inte några caddie utan riktiga vårdare och spelarna är mentalpatienter som bara är ute och motioneras lite. Men varför sända det i tv 12 timmar om dagen i s...

Av Johan - 1 april 2011 08:07

Måste bara förtydliga att nedanstånde inlägg är skrivet med 100% humor. En liten reflektion över att helt plötsligt ha tonåringar i huset. ...

Av Johan - 31 mars 2011 20:06

Ja, jag kan inte låta bli att tänka på den gamla Just D låten "vart tog den söta lilla flickan vägen" när jag ser min dotter genomgå nån sorts metamorfors. Jag hade, för bara nåt år sedan svårt att föreställa mig hur den sötaste, snällaste, goaste li...

Av Johan - 13 mars 2011 10:49

Jaha, så var ytterligare en TV sänd "ring-och-rösta" underhållning avklarad. Nämligen melodifestivalen, och säga vad man vill men visst har Björkman & Co lyckats skicka upp intresset för festivalen med en rakets hastighet de senaste åren. Eller festi...

Ovido - Quiz & Flashcards