Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Varför blir du så arg.?

Av Johan - 8 januari 2011 12:35

I vilken situation blir du som mest uppretad.?

Varför tror du att småsaker, jo det är småsaker i det stora hela, stör dig så otroligt mycket att du lägger mer energi på att bli rasande över småsaker än du blir av djurplågeri, orättvisor och Mona Sahlin. För visst är det så att få saker kan framkalla så mycket ilska i förhållande till företeelsen som en ostädad tvättstuga, grannar som inte sköter sig enligt ditt sätt att se det, eller alla dessa idioter (enligt dig) som vistas i trafiken.


Vad gör du då åt din ilska som får dig att nästan koka över, bli röd som en tomat i ansiktet och som får en blick som kan skära genom stål eller helst döda den idioten som inte bländade av till halvljus när han eller hon mötte dig med bilen.? Jo troligtvis svär du en lång ramsa och visar fingret, och då är det inte tummen upp jag syftar på. Du beklagar dig för ditt resesällskap och framhäver din egen förträfflighet som bilförare. I tvättstugan sätter du troligen upp en anonym lapp med en bestämd, ibland kanske rent hotfull text som beskriver regelverket i den gemensamma tvättstugan, eller kanske en detaljerad konsekvensbeskrivning av vad som kan hända personen i fråga om företeelsen återupprepas. Har du en granne som stör ringer du troligen störningsjouren anonymt eller din hyresvärd och beskriver din hemska granne.

Hur gör du.?

Tack för mig...hey

 
 
jennie

jennie

8 januari 2011 14:57

haha, vilket inlägg. jag blir arg hur lätt som helst, sedan går det över lika snabbt. dock så blir jag tokig på detta svenska lappskrivande, det är ju bättre att prata med personen i fråga istället. feghet gör mig förbannad, mest i kombination med att vända kappen efter vinden.

http://www.lbb.blogg.se

 
cicci

cicci

10 januari 2011 23:44

Det finns mycket som gör mig riktigt pisst haha.. de vet du nog redan men jag tror att de som gör mig mest förbannad är när folk inte kan stå för vem de är, gör eller säger! :) Nått av de värsta ... de kan få mig koka över :D Tack för dina kommentarer :D

http://www.qdela.bloggat.me

 
louise

louise

11 januari 2011 17:30

gullig blogg :-)

http://trefargad.bloggplatsen.se

 
M

M

11 januari 2011 17:55

cool blogg :P

http://Mahahatilda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Budda

11 januari 2011 18:35

Sluta inte blogga Johan...

Johan

11 januari 2011 20:51

Tack för förtroendet Budda. Har lite mycket just nu så inspirationen och tiden sinar, men jag funderar på att köra ett inlägg varje fredag eller nåt sånt istället..

 
cicci

cicci

12 januari 2011 14:22

Neeeeeeeej lämna inte oss som är beroende av dina inlägg o låta oss njuta av bra läsning en gång i veckan..,... neeeeeeeeeeej ... Va ska jag då läsa ... kom igen vi startar ett forum :D tjing.. ting ting :D

http://www.qdela.bloggat.me

Johan

12 januari 2011 22:31

Haha, tack för förtroendet Cicci. Ska fundera på det. Kanske döper om bloggen till Sharp-fredagsblogg. Alltid finns det nån reflektion under veckan man kan sätta ord till. Kollade igenom mina inlägg och såg att det var en salig blandning...

 
Tessan

Tessan

12 januari 2011 22:50

Hahaha "lugn o fin Terese". Jo, jag har ju läst detta inlägg :0). Så here goes! Kåta katter stör mig nått fruktansvärt mkt :0), speciellt mina egna! Kastrering? Jatack! Hahaha... men mest av allt när barn medvetet gör illa andra barn och självklart våldsbrott i övrigt också!

Kul att du tittade in en snabbis!

Kram

http://mittlivmedfoto.bloggagratis.se

 
Callesmat Callesmat Callesmat Callesmat Callesmat

Callesmat Callesmat Callesmat Callesmat Callesmat

17 januari 2011 21:37

appropå att stöta sig med ovanliga åsikter å folk blir sura??? - här harni nå´ å bite i....

http://callesmat.bloggplatsen.se/2009/07/28/1866299-boktips/

http://callesmat.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 15 maj 2011 17:44

En av mina trogna läsare kommenterade "kooooom tillbaaaaaka". Och även jag har tänkt öka frekvensen på bloggandet igen, men har inte haft den motivationen eller rättare sagt inte funnit nåt riktig bra att delge er eftersom jag har lite svårt för att ...

Av Johan - 10 april 2011 22:27

Varför ser alla caddie i US Masters ut som mentalvårdare i sina vita overaller.? Kanske är de inte några caddie utan riktiga vårdare och spelarna är mentalpatienter som bara är ute och motioneras lite. Men varför sända det i tv 12 timmar om dagen i s...

Av Johan - 1 april 2011 08:07

Måste bara förtydliga att nedanstånde inlägg är skrivet med 100% humor. En liten reflektion över att helt plötsligt ha tonåringar i huset. ...

Av Johan - 31 mars 2011 20:06

Ja, jag kan inte låta bli att tänka på den gamla Just D låten "vart tog den söta lilla flickan vägen" när jag ser min dotter genomgå nån sorts metamorfors. Jag hade, för bara nåt år sedan svårt att föreställa mig hur den sötaste, snällaste, goaste li...

Av Johan - 13 mars 2011 10:49

Jaha, så var ytterligare en TV sänd "ring-och-rösta" underhållning avklarad. Nämligen melodifestivalen, och säga vad man vill men visst har Björkman & Co lyckats skicka upp intresset för festivalen med en rakets hastighet de senaste åren. Eller festi...

Ovido - Quiz & Flashcards