Direktlänk till inlägg 17 december 2010

Sossar och SD

Av Johan - 17 december 2010 12:02

Sitter och tittar på tv om hur sossarna ska lösa sin nedgång vad det gäller sympatier. Det är skrämmande hur sönderpolitiserade dessa människor är. Att de tror att de själva har gjort något fel och att sammarbetet med MP och V var anledningen till 2 fjaskoval. Visst kan mycket ligga i deras eget fel men långt ifrån allt. Att välja Mona till partiledare bara för att man fått för sig att man måste ha en kvinnlig ordföranden var givetvis helt fel, speciellt med tanke på att hon var långt ifrån partiets förstaval. Att man sedan har ändrat sin politik till något som ska tilltala ALLA funkar ju inte heller.

 

Nej, sossarna skulle hålla kvar sin politiska linje, om inte så för trovärdighetens skull. Att Sossarna har byggt upp välfärden och gjort mycket bra genom årtionden på 1900 talet råder ingen tvekan om. Men nu, i dagens sammhälle som är så föränderligt och med nya förutsättningar tror jag sossarna har spelat ut sin roll, man får inga röster för gammal trogen tjänst. Idag handlar det mer om att förvalta det arv som tidigare regeringar skapat. Där har inte Mona & kompani en chans att matcha med sitt gamla synsätt de frächare tankar som finns i andra partier.

 

Något annat som känns förlegat och dålig taktik är den låga nivå av mobbningen av SD. Att systematiskt framställa partiet som något ont i riksdag och media är ovärdigt. Saker som drabbar alla partier som avhopp i kommuner etc. Nämns aldrig om andra partier. Jag hörde till och med i SVT debatt att nån trodde det var SD:s fel ang. Malmöskjutningarna. Trots att detta började långt innan rikstadsvalet.

 

Man kan ju inte å ena sidan förespråka olikheter, mångfald, invandring och sexuell olikhet och i nästa andetag uppmana till att förtala och hindra vissa politiska partier. Är mångfald så viktig för dessa individer så bejaka olikheten då och acceptera att folk har olika lösningar på hur vi ska förvalta arvet. Tyvärr tror allt för många på vad rädda politiker vräker ur sig i ett desperat försök att smutskasta det parti som jag tror, oavsett min politiska tillhörighet, kommer att bli det största partiet om 3 val. Tror de går om sossarna redan nästa val. I valet 2022 kommer M, MP och SD vara ensamma i toppen. Resten kommer ligga runt 4% spärren.

 

Läste för övrigt följande på facebook:

"Vi borde avskaffa demokrati eftersom folk utnyttjar den till att rösta på SD".

Slutsats dragen av kvinna på facebook när hon upptäckte att demokratin tog, för henne, en icke önskvärd vändning. Helt plötsligt när det inte blev som hon ville var inte demokratin så bra längre.

 

Tack för mig....Hey.!

 
 
Danne

Danne

22 december 2010 18:44

Klev in på din blogg för att läsa och kommentera de du skrev om dokusåpor, men de är va så grymt bra skrivet så min kommentar hämnade här istället :)
Håller här med dig till 100%!

http://danneking.bloggplatsen.se

Johan

22 december 2010 21:41

Ja, men vad man än har för politisk åsikt, vilket fotbollslag man håller på, om det gäller ditt eget barn eller vad det än må vara så måste man vara objektiv och se det ur flera perspektiv och inte bara se det ena och dömma.

 
Ingen bild

C

17 januari 2011 21:46

Ack ja, den nedlåtande liberala ideologin : krig utan förluster på våran sida. Du får tycka vad du vill bara du röstar på de Goda. Som uppsala universitets asgamla valspråk "att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större".

Tolerans är ngt förjävligt, om man säger tolerans för invandrare så är det inget nytt. Men säg istället Tolerans med kvinnor! Alltså "de är jävligt jobbiga men jag biter mej i läppen".

jävla hyckleri

det beror oxå på vad man menar med demokrati (eller oligarki som det egentligen är nu)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 15 maj 2011 17:44

En av mina trogna läsare kommenterade "kooooom tillbaaaaaka". Och även jag har tänkt öka frekvensen på bloggandet igen, men har inte haft den motivationen eller rättare sagt inte funnit nåt riktig bra att delge er eftersom jag har lite svårt för att ...

Av Johan - 10 april 2011 22:27

Varför ser alla caddie i US Masters ut som mentalvårdare i sina vita overaller.? Kanske är de inte några caddie utan riktiga vårdare och spelarna är mentalpatienter som bara är ute och motioneras lite. Men varför sända det i tv 12 timmar om dagen i s...

Av Johan - 1 april 2011 08:07

Måste bara förtydliga att nedanstånde inlägg är skrivet med 100% humor. En liten reflektion över att helt plötsligt ha tonåringar i huset. ...

Av Johan - 31 mars 2011 20:06

Ja, jag kan inte låta bli att tänka på den gamla Just D låten "vart tog den söta lilla flickan vägen" när jag ser min dotter genomgå nån sorts metamorfors. Jag hade, för bara nåt år sedan svårt att föreställa mig hur den sötaste, snällaste, goaste li...

Av Johan - 13 mars 2011 10:49

Jaha, så var ytterligare en TV sänd "ring-och-rösta" underhållning avklarad. Nämligen melodifestivalen, och säga vad man vill men visst har Björkman & Co lyckats skicka upp intresset för festivalen med en rakets hastighet de senaste åren. Eller festi...

Ovido - Quiz & Flashcards