Direktlänk till inlägg 13 mars 2011

Dolda tiggerier

Av Johan - 13 mars 2011 10:49

Jaha, så var ytterligare en TV sänd "ring-och-rösta" underhållning avklarad. Nämligen melodifestivalen, och säga vad man vill men visst har Björkman & Co lyckats skicka upp intresset för festivalen med en rakets hastighet de senaste åren. Eller festival föresten.? varför heter det så, inte är det mycket till festival direkt. Men men, det var inte det jag funderat på. Utan att det egentligen är ett dolt tiggeri. Hjälporganisationer går hand i hand med en TV produktion och på så sätt hjälps de åt att lyckas. TV får en publik och hjölporganisationen får pengar.


För inte är det väl någon som på allvar tror att det har någon betydelse vilken låt som vinner, varken i Sverige eller i europa. Inte ens för artisten spelar det längre nån roll, förr var ju iaf artisten garanterad ett genombrott om man vann. men inte längre. Idag finns bara en handfull länder som bryr sig om tävlingen. Det är viktigare att vinna svenska uttagningen än den europeiska.


Nej, det hela handlar om att det inte lönar sig längre att be med hundögon för att folk ska ge pengar. Man ska få valuta för pengarna typ postkodlotteriet där man kan vinna eller så kan man ju ringa och rösta och så dras en 10:a från teleräkningen. Alla dessa program som Körslaget, lets dance, melodifestivalen etc. är bara ett förtäckt, organiserat tiggeri. Och det är väl iof bra om hjälporganisationerna hittar nya vägar att samla in pengar men tro inte att underhållningen är det viktiga, utan hjälporganisationerna hade aldrig varken lets dance, melodifestivalen eller något av de andra liknande tiggeriprogramen existerat.


Tack för mig....hey



 
 
cicci

cicci

17 mars 2011 22:39

haha.... så rätt , så rätt :D de har jag aldrig (ärligt)ens tänkt på innan. Jag tillhör ju nu då inte dem som ringer o röstar på (ursäkta) sån skit, jag tittar inte ens på det :) men har funderat en del på vad vittsen med skiten är o nu har du sagt mig vad det är :D Det stämmer så j.... bra :) C

http://www.qdela.se

Johan

18 mars 2011 22:27

Ja, nån jävla hake måste det ju finnas för att motivera att sända all skit i etern.:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 15 maj 2011 17:44

En av mina trogna läsare kommenterade "kooooom tillbaaaaaka". Och även jag har tänkt öka frekvensen på bloggandet igen, men har inte haft den motivationen eller rättare sagt inte funnit nåt riktig bra att delge er eftersom jag har lite svårt för att ...

Av Johan - 10 april 2011 22:27

Varför ser alla caddie i US Masters ut som mentalvårdare i sina vita overaller.? Kanske är de inte några caddie utan riktiga vårdare och spelarna är mentalpatienter som bara är ute och motioneras lite. Men varför sända det i tv 12 timmar om dagen i s...

Av Johan - 1 april 2011 08:07

Måste bara förtydliga att nedanstånde inlägg är skrivet med 100% humor. En liten reflektion över att helt plötsligt ha tonåringar i huset. ...

Av Johan - 31 mars 2011 20:06

Ja, jag kan inte låta bli att tänka på den gamla Just D låten "vart tog den söta lilla flickan vägen" när jag ser min dotter genomgå nån sorts metamorfors. Jag hade, för bara nåt år sedan svårt att föreställa mig hur den sötaste, snällaste, goaste li...

Av Johan - 2 mars 2011 16:22

Ja, ännu en dag av märkligheter är snart framme vid sitt slut. Det är konstigt så mycket märkligheter man konfronteras med varje dag. Jag tycker iof det berikar livet när man kan stanna upp lite ibland och förundras över mänskligheten, och samtidigt ...

Ovido - Quiz & Flashcards