Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Ännu en dag...

Av Johan - 2 mars 2011 16:22

Ja, ännu en dag av märkligheter är snart framme vid sitt slut. Det är konstigt så mycket märkligheter man konfronteras med varje dag. Jag tycker iof det berikar livet när man kan stanna upp lite ibland och förundras över mänskligheten, och samtidigt se det komiska i situationen.


Hörde idag på radion om en kille i Vittsjö som hade köpt en skyddsväst och ville ju, enligt honom självklart prova om den verkligen skyddar mot attacker. Det bästa sättet skulle vara att be sin kompis hugga med en kniv, givetvis när killen i fråga hade den på sig. Kompisen högg och västen tog hugget utan minsta skråma på bröstkorgen. Men för att vara riktigt säker bad han kompisen hugga igen. Denna gången träffade kniven i en skarv och borrade in sig i killens bröst så det blev akuten med kniven genom bålen. Så tänk på en sak, tänk till 2 gånger...trots att det verkade vara en bra idé då.


En annan sak jag funderar över är en sak min dotter visade mig idag. Det är att om man använder google översättning och väjler tyska till turkiska och sedan skriver "Ä" 15 gånger och klickar på översättning så blir det Pokémon på turkiska.!!! Det jag först tänkte på var ju inte hur det kan bli så utan VEM fan sitter och översätter 15 Ä från tyska till turkiska. Där har vi ett större mysterium..


Tack för mig....hey.!

 
 
cicci

cicci

2 mars 2011 21:48

haha... härligt o se att du är på gång igen här på bloggen :D med andra ord så vet man att skyddsväst inte hjälper ;) C

http://www.qdela.se

Johan

3 mars 2011 16:16

Haha, nja. Man kanske inte ska testa dess funktion på det sättet iaf.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 15 maj 2011 17:44

En av mina trogna läsare kommenterade "kooooom tillbaaaaaka". Och även jag har tänkt öka frekvensen på bloggandet igen, men har inte haft den motivationen eller rättare sagt inte funnit nåt riktig bra att delge er eftersom jag har lite svårt för att ...

Av Johan - 10 april 2011 22:27

Varför ser alla caddie i US Masters ut som mentalvårdare i sina vita overaller.? Kanske är de inte några caddie utan riktiga vårdare och spelarna är mentalpatienter som bara är ute och motioneras lite. Men varför sända det i tv 12 timmar om dagen i s...

Av Johan - 1 april 2011 08:07

Måste bara förtydliga att nedanstånde inlägg är skrivet med 100% humor. En liten reflektion över att helt plötsligt ha tonåringar i huset. ...

Av Johan - 31 mars 2011 20:06

Ja, jag kan inte låta bli att tänka på den gamla Just D låten "vart tog den söta lilla flickan vägen" när jag ser min dotter genomgå nån sorts metamorfors. Jag hade, för bara nåt år sedan svårt att föreställa mig hur den sötaste, snällaste, goaste li...

Av Johan - 13 mars 2011 10:49

Jaha, så var ytterligare en TV sänd "ring-och-rösta" underhållning avklarad. Nämligen melodifestivalen, och säga vad man vill men visst har Björkman & Co lyckats skicka upp intresset för festivalen med en rakets hastighet de senaste åren. Eller festi...

Ovido - Quiz & Flashcards