Direktlänk till inlägg 31 mars 2011

Vart tog den söta lilla flickan vägen.?

Av Johan - 31 mars 2011 20:06

Ja, jag kan inte låta bli att tänka på den gamla Just D låten "vart tog den söta lilla flickan vägen" när jag ser min dotter genomgå nån sorts metamorfors. Jag hade, för bara nåt år sedan svårt att föreställa mig hur den sötaste, snällaste, goaste lilla flickan med pigga, glada ögon som log och sa "ja pappa" till det mesta, kunde förvandlas till en sur bitch med svart mascara runt ögonen som blängandes på mig som om jag vore en alien, och på sin höjd stöna fram "-och vem har du adopterat mig ifrån, kan du inte lämna tillbaka mig till min riktiga, normala familj".


Hur kunde detta ske.? Ibland tror jag att det är nån alien som tagit över hennes kropp. Undrar när de ska lämna tillbaka min riktiga dotter igen förreseten.? Ringer man henne svarar hon oftast "-och vem är du?". Man heter inte Johan eller pappa längre, utan allt för ofta har jag förstått att det är jag som kallas tönt, Öhh, eller pinsamma gubbe. Istället för att gå och lägga sig klockan 21:00 varje kväll och som föregås av den obligatoriska kindpussen och "-godnatt pappa" så får man tjata in henne i sovrummet alldeles för sent och när man vill ge henne en godnattkram får man bara ett "Iiiiiii, ta inte i mig, usch, du är äcklig" skrikandes på mig.


Dagen efter sover hon till mitt på dagen, oftast till 13, ibland 14:00. Ibland tröttnar jag och försöker skaka liv i henne. "-hallå, det är dax att vakna för du ska gå och lägga dig snart". Men oftast blir resultatet bara att man får en sur, oförstående tonåring hasandes runt där hemma resten av dagen.


Hur kunde detta hända.? Om det finns nån utomjording som läser detta så lämna tillbaka min lilla dotter igen. Eller kan det vara så enkelt att min dotter håller på att bli stor, hon är tonåring, hon ska frigöra sig, jag har blivit en testperson och ventil för hennes humörsvängningar och allt samtidigt som hormonerna i hennes kropp spelar ett spratt.

Men visst är hon klok, rolig och har fått en underbar vuxen humor, och visst kan vi åka och handla ihop och hyra en film som vi båda skrattar åt. Vi kan tramsa och laga mat ihop och jag vet att hon klarar precis allt i hemmet.

Visst är det härligt med barn.


Tack för mig......hey.!


 
 
cicci

cicci

31 mars 2011 21:37

Opsan :O.... det där känner jag igen... från min egen tid hahaha.. Jag tror att de flesta tjejer tar den vägen.. vill inte ha med vuxenvärlden att göra men ändå anse sig själv som vuxen , eller ja rättare sagt - jag är inget barn men inte så gammal som du heller! Ett sökande efter sig själv o det kan jag lova är skiiiiiit jobbigt som ung tjej :) Allt dessa mode skit.. hur man ska vara för att duga... hur man ska se ut , tror nog att nu är det värre än för 15 år sen! :/ Funderar på hur det ska va när min lilla kommer upp i ålder.. vågar inte ens tänka på det :) Jag kan ju göra dig lite lugnare ;) med o säga att de lägger sig hahaha... om man har tur :P ler.. Tack för din komentar o ännu ett inlägg som fick en att fundera över saker, att minnas sig själv :) kram C

http://www.qdela.se

Johan

1 april 2011 08:03

Hej Cicci.
Jag kan lova att jag nog har den smidigaste tonåringen som finns, och ordningsam på alla sätt. Finns ingen med den fantastiska humor hon har. Jag skrev inlägget som ironi, lite skämtsamt men visst har hon förändrats sista året, men jag kan se det roliga och komiska i det. Jag tycker det är jätteroligt med tonåringar men man hänger inte med,det var ju bara 15 år sedan hon föddes.

 
mette med flock

mette med flock

1 april 2011 11:47

haha. Låter som en lättare kopia mot när jag var i den ålder.Men jag var 15 år & förlovad med samhällets pucko. Jag rände ute hela nätterna. men se, det blev kvinna av mig oxå. Trots allt skit som inte var speciellt lagligt. Jag kommer tillbaka

http://www.djurflocken.se

Johan

1 april 2011 16:08

Ja, det är väl en process..haha. Välkommen tillbaka.

 
cicci

cicci

2 april 2011 00:56

jag förstog det :) hahaha.......... Gjorde en typ liknande komentar :P hänger du inte med ?? ;) Ser du inte ironin i det jag skrev? :D Klart man förändras , de gör vi alla ju :) mer eller mindre o mer hoppas jag hahahaha... kram på dig...

http://www.qdela.se

 
Tessan

Tessan

17 april 2011 15:00

Detta inlägg tog mig tillbaka till tonåren och hur "besvärlig" jag va samtidigt som jag va väldigt ordentlig och ärlig på samma gång :0). Hahaha.. det lägger sig, men det vet du redan garanterat :0).

Kram (längesen jag lästa dina inlägg nu)

/Tessan

http://mittlivmedfoto.bloggagratis.se

Johan

17 april 2011 20:35

Ja, visst gör jag det. Och jag har världens goaste 15 åring.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 15 maj 2011 17:44

En av mina trogna läsare kommenterade "kooooom tillbaaaaaka". Och även jag har tänkt öka frekvensen på bloggandet igen, men har inte haft den motivationen eller rättare sagt inte funnit nåt riktig bra att delge er eftersom jag har lite svårt för att ...

Av Johan - 10 april 2011 22:27

Varför ser alla caddie i US Masters ut som mentalvårdare i sina vita overaller.? Kanske är de inte några caddie utan riktiga vårdare och spelarna är mentalpatienter som bara är ute och motioneras lite. Men varför sända det i tv 12 timmar om dagen i s...

Av Johan - 1 april 2011 08:07

Måste bara förtydliga att nedanstånde inlägg är skrivet med 100% humor. En liten reflektion över att helt plötsligt ha tonåringar i huset. ...

Av Johan - 13 mars 2011 10:49

Jaha, så var ytterligare en TV sänd "ring-och-rösta" underhållning avklarad. Nämligen melodifestivalen, och säga vad man vill men visst har Björkman & Co lyckats skicka upp intresset för festivalen med en rakets hastighet de senaste åren. Eller festi...

Av Johan - 2 mars 2011 16:22

Ja, ännu en dag av märkligheter är snart framme vid sitt slut. Det är konstigt så mycket märkligheter man konfronteras med varje dag. Jag tycker iof det berikar livet när man kan stanna upp lite ibland och förundras över mänskligheten, och samtidigt ...

Ovido - Quiz & Flashcards