Alla inlägg den 31 december 2010

Av Johan - 31 december 2010 12:14

Nu såg jag det igen, "präst utnytjade barn sexuellt.!" Ursäkta men vad fan är det frågan om.? Ser man statistiskt på pedofilbrott är präster och religösa ledare i överlägsen ledning i statistiken. Här kan man snacka om % istället för promille av prästerna som är peddo. Även män (ja, det är flest män) inom barnomsorgen ligger högt i statistiken, sen kan man inte se nån skillnad på yrkesval kontra pedofilbrott.


Hur kan kyrkan blunda för detta? Hade vi inom mitt yrke haft dessa problem med medarbetare som smutskastade en yrkeskår hade man tagit i med hårdhandskarna, vad gör kyrkan, jo ingenting, jag har till och med hört att de till viss del försvarar beteendet. Fy fan.


Att utnyttja någon i beroendeställning är det värsta man kan göra, att sedan göra det i guds namn är än vidrigare då präster ofta har ett högt förtroende och är den person man vänder sig till när man har det svårt. Dock inte jag kan jag lova.


Min spontana tanke är "blir man peddo för att man är präst eller blir man präst för att man är peddo.?


Med förhoppning om ett peddofritt samhälle 2011...hey

Ovido - Quiz & Flashcards