Alla inlägg den 10 december 2010

Av Johan - 10 december 2010 15:40

Sitter och funderar på hur man tänker när man profilerar sig som ett gayvänligt hotell.? Jag vet att det finns, och jag har sett det förr men lite märkligt är det. Har precis bokat hotell inför helgen och såg att det var rökfritt, djurfritt och GAYVÄNLIGT.!! Vad fan menar man då.? är det några speciella kriterier man ska uppfylla för att bögar ska kunna bo på hotellet, finns det speciella bögrum, likt de allergirum som finns. Kort och gott, vad är skillnaden på en bög och en hetro som ska sova.?


Varför skylta med att man är gayvänlig över huvud taget, även om man nu är så gaypositiv.? Jag har aldrig blivit ifrågasatt när jag bokat hotell om jag är bög eller hetro. Jag har heller aldrig sett att man kan kryssa i den sådan ruta när man bokar online. Jag fattar inte vitsen med att informera om det, för inte har man tidigare sett gayfria hotell. "Bo hos oss, garanterat bögfritt". Jag menar, vad spelar det för roll vilken sexuell läggning, avart, sjukdom man har. Bara man betalar och sköter sig. Att det finns handikappvänliga rum och allergirum, och att man skyltar med det kan jag förstå. Där finns ju speciella krav för den boende..men gay.??? Jag antar att det snart kommer brunettvänliga hotell, skäggvänliga hotell och kvinno/mansvänliga hotell etc.


Tack för nu...buuu.!

Ovido - Quiz & Flashcards