Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Tråkigt eller långtråkigt.?

Av Johan - 22 juni 2010 12:44

   Det finns många funderingar och saker man undrar över och som man aldrig får svar på. Kanske finns det inget svar på en del frågor, är det så att dessa frågor och funderingar kallas filosofi.? Många i våra öron konstiga frågeställningar får man av barn, kanske för att vi inte omedelbart kan svara. Tex. en fråga jag fick av min son. Han sa "pappa, räknas bläckfisken som en fisk.?" VA.! sa jag och försvarade mig genast med en motfråga..."varför undrar du det".? Känner du igen dig? jag tror många vuxna försvarar sig med motfrågor i dessa situationer. Men ta det lite längre och bryt ner frågeställningen. En sådan fråga är vad det är för skillnad på att ha tråkigt, långtråkigt och att vara uttråkad? Enligt mitt sätt att se det är något tråkigt nåt man gör som är trist, tex. utföra ett tråkigt arbete, att städa eller att handla. Att ha långtråkigt är nåt annat, det har man när man INTE gör något aktivt. Tex att stå i busskön. Det tillstånd man försätter sig i under dessa situationer kallas att vara uttråkad, alltså oavsett vilken form av tråkigt man har...eller? har du nån annan åsikt om det så kommentera gärna. Jag kommer ta upp detta ämne ytterligare men nu ska jag ut på äventyr med båt, kamera och midsommarlunch. Lev & njut....hey

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johan - 15 maj 2011 17:44

En av mina trogna läsare kommenterade "kooooom tillbaaaaaka". Och även jag har tänkt öka frekvensen på bloggandet igen, men har inte haft den motivationen eller rättare sagt inte funnit nåt riktig bra att delge er eftersom jag har lite svårt för att ...

Av Johan - 10 april 2011 22:27

Varför ser alla caddie i US Masters ut som mentalvårdare i sina vita overaller.? Kanske är de inte några caddie utan riktiga vårdare och spelarna är mentalpatienter som bara är ute och motioneras lite. Men varför sända det i tv 12 timmar om dagen i s...

Av Johan - 1 april 2011 08:07

Måste bara förtydliga att nedanstånde inlägg är skrivet med 100% humor. En liten reflektion över att helt plötsligt ha tonåringar i huset. ...

Av Johan - 31 mars 2011 20:06

Ja, jag kan inte låta bli att tänka på den gamla Just D låten "vart tog den söta lilla flickan vägen" när jag ser min dotter genomgå nån sorts metamorfors. Jag hade, för bara nåt år sedan svårt att föreställa mig hur den sötaste, snällaste, goaste li...

Av Johan - 13 mars 2011 10:49

Jaha, så var ytterligare en TV sänd "ring-och-rösta" underhållning avklarad. Nämligen melodifestivalen, och säga vad man vill men visst har Björkman & Co lyckats skicka upp intresset för festivalen med en rakets hastighet de senaste åren. Eller festi...

Ovido - Quiz & Flashcards